Saturday, May 5, 2012

perintah berkurung.

Assalamualaikum warahmatullah.

Hehe macam ada darurat je sampai nak kena perintah berkurung bagai. Bukan aku yang kena tapi ni ha..


Hehe kucing aku yang kena sebab dia ada anak kecik so nak elak dari kena kacau dengan kucing lain, aku kurung buat sementara waktu. Ada empat ekor semuanya, satu tompok hitam dua lagi tompok kuning. Mak dia nama Tomboi kiranya dia ni otai la sebab dia yang paling tua kat rumah ni. Kalau tak salah aku da 9 tahun kot umur dia, anaknya entah berapa aku pun tak ingat..kalau semua hidup boleh buka zoo kucing dah rasanya hihi.

Kat rumah ni memang banyak kucing, ada 11 ekor sekarang ni termasuk baby yang 4 ekor tu. Kat kedai ada lagi 5 huhu..banyaknya kucing aku..tapi takpe kan,kita buat baik dengan binatang dapat pahala,kita bagi makan kat binatang nanti dia doakan kita. InsyaAllah bertambah rezeki kita, dia pun dapat tumpang kan. Lagipun kucingkan binatang kesayangan Nabi so kalau Nabi pun boleh takkan kita tak boleh kot.

Aku pelik juga tengok manusia buat zalim kat kucing atau binatang lain. Kalau ye pun tak suka tak payah la nak zalim sangat. Aku cuma ingat satu je "setiap perbuatan baik tu akan berbalik kepada kita semula begitu juga sebaliknya". Jadi kalau yang biasa berbuat zalim tu, jangan pelik atau merungut la ye kalau satu hari nanti ada perkara yang zalim juga akan terkena ke batang hidung anda.


p/s : seganas-ganas harimau tak mampu menyaingi keganasan yang manusia buat

No comments:

Post a Comment