Wednesday, May 9, 2012

baru 12 tahun.

Assalamualaikum warahmatullah


seorang kanak-kanak berusia 12 tahun mengaku salah di Mahkamah Majistret, atas tuduhan melakukan seks oral terhadap seorang budak perempuan beusia empat tahun di Taman Nirwana, Batang Tiga, Melaka.


Itu kandungan salah satu artikel dalam akhbar berita harian yang aku baca hari ni..erm apa sudah jadi dengan manusia akhir zaman ni ye..kurang didikan agama ke? Mak bapak dia tak didik ke? Siapa yang harus dipersalahkan? Mereka dan keluarga mereka? Hehe aku pun tak tau nak cakap apa sebab kadang tu mak bapak dah bagi cukup didikan agama pun masih ada juga yang 'tergelincir' perjalanan hidupnya.

Bagi aku semua tu terpulang pada individu sebab mak bapak selalunya sanggup berhabis semata-mata nak bagi cukup pendidikan kepada anak-anaknya. Anak-anak yang harus memilih jalan hidup yang dia nak samada lurus atau bengkok perjalanan tu, keputusan terletak di tangan anak-anak.


p/s : samada nak bagi mak bapak bangga atau menanggung malu, anak-anak yang kena pilih jalannya -.-

6 comments:

  1. bg saya kurang didikan agama~parents skrng kn sibuk~tp x blh nk disalahkan 100% mcm tu je~hurmm mintak jauh la benda2 ni dri sy n keluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coklat susu : tu salah satu faktornya kan..ramai mak bapak sekarang ni terlampau sibuk nak cari duit smpi anak-anak terabai..minta dijauhkan..amin

      Delete
  2. mak bapa perlu juga periksa aa yg anak mereka lakukan..sesibuk mana mereka..mereka perlu tgk anak mereka..terutamanya bila ank online

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miss z : erm betul juga kan..kalau mak bapak tak pantau sapa lagi nak pantau kan..org luar cuma mampu melihat je

      Delete
  3. Replies
    1. Saya disini : advancekan bdk2 skrg :(

      Delete