Sunday, March 4, 2012

denggi oh denggi..!!!

Assalamualaikum n selamat sejahtera


Kes ni sebenarnya dah lama..macam-macam cara dah buat untuk tingkatkan kesedaran masyarakat..iklan, banner, sign board macam-macam lah..tapi ramai juga yang tak cakna termasuk aku la hehe..

Aku buat entry ni bukan nak tunjuk bagus ke apa..cuma sebagai peringatan utk diri sendiri sebab kes denggi ni bahaya..lagipun aku ada seorang kawan yang kena dan akhirnya dia dipanggil mengadap ilahi..Al Fatihah buat arwah..

Statistik kematian akibat denggi ni semakin membimbangkan bila 15 kes kematian dilaporkan dalam tempoh tiga bulan pertama tahun ini berbading 8 kematian dalam tempoh sama 2011, iaitu peningkatan sebanyak 88%.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman berkata, Selangor paling tinggi (8 kes) , Wilayah Persekutuan (3 kes) , dan satu kes di Kedah, Perak dan Negeri Sembilan..nasib baik Pahang tak tersenarai hehe

"kes demam denggi dan kematian tahun ini tidak baik, lebih-lebih lagi sekarang adalah musim hujan dan kita meminta sesiapa yang demam panas secara mengejut dan mempunyai tanda demam denggi supaya segera mendapatkan rawatan" , kata Dr Hasan Abdul Rahman.

Sumber : berita harian

p/s : tau sebenarnya tapi buat -buat tak tau ~_~

6 comments:

  1. xsuka nyamuk...

    jum join segmen tambah follower

    http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/03/segment-review-blog-meramaikan-follower.html

    ReplyDelete
  2. saya pun tak suka..
    sakit kena ketit hehe

    ReplyDelete
  3. hahhaha... nyamuk mmg suka ketit org.. ngeee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisya ; nasib baik org tak leh ketit nyamuk kan hehe

      Delete
  4. bahaya kan denggi ni,,dulu kat asrama pun risiko jugak

    ReplyDelete
  5. syasya johan : memang bahaya pun..silap gaya boleh arwah huhu

    ReplyDelete