Wednesday, March 14, 2012

hujan oh hujan kenapa engkau turun..

Assalamualaikum w.b.t

dua tiga hari ni asyik hujan je..musim dia ke..tak rasanya sebab sekarang ni dah mac kan..sepatutnya dah kurang hujan ni..erm kesan peralihan musim kot..dari musim hujan nak masuk musim panas..tu pasal la cuaca tak menentu je..memula elok je panas..tetiba hujan lak yang turun..eh cam banyak je musim kat malaysia ni hehe

actually dari subuh lagi air langit ni dah turun..tak lebat, renyai-renyai je..tapi start pukul 1400 makin lebat air langit turun..pastu angin pun datang join..kuat juga la..menyembah bumi juga la pokok ceri depan kedai aku tu..nasib tak tumbang atas kereta member hehe..dah tak pasal main hujan aku hari ni..nak kena clearkan pokok ceri tu..kalau tak clear org tak boleh lalu sebab tumbang tengah jalan..


nasib la member ada chainsaw, mudah sikit nak clearkan pokok ceri tu..setengah jam je siap clear pokok ceri tu..yang peliknya siap je aku clearkan, air langit tu berenti turun..cis aku diperkotak katikkan dek cuaca hehe..gurau je..anggap tu ujian buat aku le kan..lama dah nak tebang tapi delay je manjang..nah hari ni kena setepek kat aku..padan muka aku hahaha..


p/s : gigil kesejukan buat kerja dalam hujan..

4 comments:

  1. Haha. akhirnya potong juga pokok tu. kih kih. ceri! wah~ suke ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah potong xleh makan ceri dah le ciksukaberangan hehe

      Delete
  2. lebat betul hujan, sampai pokok pun tumbang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kimmie..hujan xlebat mana angin je yg kuat..tu pasal pokok boleh tumbang huhu

      Delete