Saturday, March 24, 2012

cakap siang pandang-pandang..

Assalamualaikum w.b.t

Semalam hari jumaat so malamnya ada show apa tu yang ada ikhwan dengan kiah propa tu..ala cite gosip-gosip artis tu..erm jenuh aku nak mengingat tapi tak ingat juga, lantak la apa tajuk show tu lagi pun aku ni bukan suka sangat tengok show tu tadi sebab ada isu pasal blogger so aku pun tengok le kejap.

teropong sana sini

alkisah la kat show tadi ada view pasal sorang artis ni yang dikatakan gambar pose maut dia 'ter disebarkan' dek seorang blogger kat blog dia la..korang semua mesti tau cite ni kan so tak payah la aku cite detail pasal kes ni..cuma apa yang aku nak kata kat sini, tak kira la sapa pun kat dunia ni tak sepatutnya membuka aib orang lain..islam pun tak suka semua tu tapi aku bukan nak salahkan sesapa tu ye sebab aku pun tak sempurna dalam banyak hal..

erm kalau ye pun ada cite panas tak perlu kot nak tuju ke sesapa pasal isu tu..cakap secara umum cukup da kot, biar jadi teka-teki je isu tu..aku ni bukan nak condemn sesapa ye cuma ni semua pandangan aku je sebab aku pun tak suka kalau orang bercerita pasal aku..

sampai nangis-nagis la artis tu tadi masa interview..sedih juga tengok tapi terima je la ye sebab semua tu dah tertulis kat 'sana'..hari, masa dan ketika tu, akan kena perkara ni kat batang tubuh awak so semua ni qada dan qadar dari Allah. kena muhasabah semula, mungkin ada silap di mana-mana sampai 'terkena' isu macam ni.

bila jadi semua ni, ia jadi peringatan buat aku juga, sebelum nak buat sesuatu tu kena fikir dulu pro dan kontranya sebab takut nanti ada hati yang terguris dek kata-kata yang aku lemparkan..

p/s : terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya..

No comments:

Post a Comment