Saturday, March 31, 2012

bawa aku pergi.

Assalamualaikum n selamat sejahtera..


bawa aku pergi,
pacu laju-laju,
kita lari dari realiti,
bawa aku pergi,
pacu laju lagi,
malah kita,
tak perlu kembali,

tengah malam nanti,
tolong jangan lupa,
jangan mungkir janji,
aku dah teruja,
sudah cukup lama,
aku tunggu saat ini,
sejak kali terakhir kau hantar pulang,
hidup sungguh sepi,
tolong jangan bilang mama,
tolong jangan bilang papa,
malah jangan bilang teman karibmu,
jangan bilang sesiapa,

oh, buku merah jangan lupa bawa,
moga-moga belum tamat tempoh,
kali ini kita pergi lebih lama,
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi,
pacu laju-laju,
kita lari dari realiti,
bawa aku pergi,
pacu laju lagi,
malah kita,
tak perlu kembali,

mata dalam kaca, topi berceloreng,
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng,
hanya perlu siul, tidak tekan loceng,
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng,
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng,
bawa bekal air muka cuci aib bopeng,
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng,
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng,

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga,
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba,
lari-lari baling bola salji depan gua,
sambil cari yeti kita boleh cari (what?),
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga,
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba,
lari-lari baling bola salji depan gua,
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga,

bawa aku pergi,
pacu laju-laju,
kita lari dari realiti,
bawa aku pergi,
pacu laju lagi,
malah kita,
tak perlu kembali,

bila kita pergi,
apa kan berlaku,
siapa kan peduli,
siapa ambil tahu,
hidup kita tempuh,
untuk apa saja,
tidak kira mana kembara membawa,
kita kan bersama,

oh, buku merah jangan lupa bawa,
moga-moga belum tamat tempoh,
kali ini kita pergi lebih lama,
pergi lebih jauh, ayuh,

bawa aku pergi,
pacu laju-laju,
kita lari dari realiti,
bawa aku pergi,
pacu laju lagi,
malah kita,
tak perlu kembali,

korang baca korang nilai sendiri..
semua dah besar panjang..
tau nak nilai mana baik mana buruk..


p/s : bersangka baik hati pun tenang..

6 comments:

  1. menilai sesuatu dari sudut yang positif :)

    ReplyDelete
  2. puteri kasih : betul saya sokong :)

    ReplyDelete
  3. ntah pape je ban lagu manjang,,, cerita akhirat aksi macam tu tak ban pulak,,

    ReplyDelete
  4. muja : terkena kat batang hidung sendiri kot..tu pasa dia ban :)

    ReplyDelete
  5. sabo je la,baru nak ban,lagu2 sebelum ni lagi teruk kot,tak nak ban pulak?hurm~

    ReplyDelete
  6. cik angah : nasib tak baik la kot..kebetulan masa lancar lagu tu ramai anak dara lari dari rumah..

    ReplyDelete