Tuesday, March 27, 2012

pinjaman semata.

Assalamualaikum w.b.t


pejam celik dah nak habis bulan mac.
hari ni dah doploh tujuh jadi ada empat hari je lagi nak habis bulan mac.
alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ni.
masih diberi peluang untuk menikmati segala keindahan yang ada dia atas muka bumi ni.
masih diberi peluang untuk menghirup udara segar diatas muka bumi ni.
dah lebih dari suku abad aku pinjam nikmat nyawa dari yang maha Esa.
aku tertanya-tanya.
apa yang aku buat sepanjang masa ni?
apa yang aku beri sebagai tanda menghargai nikmat nyawa yang dipinjamkan ni.
adakah segala perbuatan aku disukai oleh NYA?
atau dimurkai oleh NYA?
adakah hidup aku masih berada dilandasan yang betul?
atau sudah terbabas lantaran termakan pujuk rayu syaitan laknatullah?
adakah hati aku masih bersih ibarat kertas putih?
atau sudah terpalit titik-titik hitam.
sikit kah titik hitam itu.
atau sudah hampir memenuhi ruang hati aku.
adakah segala nikmat yang aku peroleh diiringi dengan keberkatan.
atau diiringi dengan kemurkaan.
astaghfirullahalazim..

Ya Allah ya tuhan kami Kau limpahkanlah kurniaan dari sisi MU, dan kau permudahkanlah dalam segala urusan kami.Kau berkatilah hidup kami, bimbinglah kami agar tidak terbabas dari laluan kehidupan yang diredhai oleh MU.Kuatkanlah hati kami agar tidak mudah termakan pujuk rayu dan godaan syaitan.Kepada Engkau kami memohon keampunan dan kepada Engkau jugalah kami memohon perlindungan.Amin ya rabbal'alamin

No comments:

Post a Comment