Thursday, March 29, 2012

roadtax dah mati le..

Assalamualaikum w.b.t


bulan 3 dah nak habis la..baru teringat roadtax motor aku dah 'mati'..1 haribulan 3 hari tu lagi dah 'mati'..hari tu dah teringat tapi 'lepak dulu la bukan nak pegi mana pun, jalan dalam kampung je'..erm bila dah dalam kepala pikir macam tu lupa terus la jadinya..erm bila aku nak pegi sambung roadtax ye..duit lagi dua ratus lebih juga tu hurmm..

dah lama kot aku tak bawa motor aku jalan jauh..kalau dulu tiap bulan berulang ke nilai sebab masa tu aku keje sana..baru best layan highway, boleh cilok sana sini..nasib tak tercilok bawah kereta kan hehe..sekarang dah takde nak jalan jauh, paling jauh kerayong tak pun temerloh je..

kereta lambat lagi raodtax nak mati..bulan lapan baru 'mati'..sebut pasal roadtax teringat pulak aku pasal sticker roadtax tu..susah kot nak tanggal nak tampal tu..habis lembut dah aku tanggal pun ada juga tertarik lebih..dah tak lawa roadtax bila lekat sebab ada terkoyak sikit..hampeh betul

korang pun sama macam aku juga ke?..susah nak tanggal sticker roadtax dari kertas yang JPJ bagi tu?..pastu pulak nak tanggal yang lama tu sekian hal pulak..habis cermin lekat dek gam sticker tu..jenuh pulak nak mencuci gam tu..tonyoh, sental bagai tak hilang juga kesan gam tu..sekali lagi hampeh

4 comments:

  1. die melekat sangat la sticker tu :(

    ReplyDelete
  2. roadtax roadtax... cukai cukai cukai...jalan jalan jalan... tah pa pe komen kan?

    ReplyDelete
  3. cik angah : xpe..komen la apa pun..saya baca n senyum sorg je :D

    ReplyDelete