Saturday, March 10, 2012

bigjam 2012 is tonight..

Assalamualaikum w.b.t


Tanpa hiburan memang tak lengkap la hidup bagi sesetengah golongan manusia..aku pun tak lari dari berhibur..tak salah nak berhibur, islam pun tak larang nak berhibur cuma jangan berlebihan dan tak sampai melalaikan..sampai waktu solat, solat dulu..jangan sebab nak seronok kat dunia, seronok kat akhirat diabaikan..

Nope aku bukan nak tunjuk alim kat sini, aku cuma manusia yang diizinkan oleh yang maha Esa utk menikmati segala nikmat yang ada atas muka bumi ni..cuma nak bagi peringatan untuk diri aku sendiri supaya tetap berada dalam landasan yang dibenarkan syara'..sebabnya satu je, aku tak nak nanti disebabkan murka ngan aku, Allah turunkan bala kat bumi ni..kalau dah Allah kirimkan bala, bukan aku sorang je yang kena..manusia yang tak bersalah pun terlibat sama..aku taknak menjadi penyebab kesengsaraan orang lain..


p/s : silap aku biar aku je yang tanggung akibatnya

2 comments: