Wednesday, April 25, 2012

cara menaikkan berat badan.

Assalamualaikum warahmatullah.

hai semua selamat malam. apa cerita dengan hari korang semua? berjalan lancar atau ada aral di tengah jalan? apa pun yang terjadi aku doakan korang-korang semua berjaya mengharungi segala onak dan duri kehidupan tu eh.


selama ni ramai orang cari cara nak kuruskan badan kan. aku tak heran pun semua tu sebab aku ni dalam kategori orang yang kurus dan aku tengah usaha camne nak naikkan berat badan aku. ye la asyik tips nak kurus je kesian juga kat orang kurus macam aku ni, nak juga merasa badan berisi sikit kan.

tips ni aku tak ingat kat mana aku terbaca dan sebelum aku lupa terus baik aku tuliskan kat sini, senang lain kali kalau aku nak guna buka sini je. ada tiga kaedah yang boleh digunakan untuk menaikkan berat badan :

WORKOUT
workout mampu meningkatkan kekuatan dan isi padu otot pada tubuh. pilihan workout yang betul mampu memberikan kesan positif serta meningkatkan saiz tubuh.

MAKANAN BERPROTIEN TINGGI
makanan yang perlu diambil oleh mereka yang terlalu kurus hendaklah berprotien tinggi serta mempunyai zat untuk pertumbuhan seperti ikan, ayam, daging dan sebagainya.

MAKANAN TAMBAHAN
makanan tambahan juga dapat membantu dalam menambahkan berat badan. produk seperti susu weight-gain dapat memberi lebih manfaat tetapi perlu mendapat nasihat dari pakar terlebih dahulu.

p/s : gemuk nak kurus, kurus nak gemuk..macam-macam -.-

8 comments:

  1. aww sentap tau titeeww

    sis mengalami kenaikan berat badan mendadak sekarang ni haha

    ReplyDelete
  2. kalau care2 naikkan berat badan dah terlebih tahu dahh . haha !

    ReplyDelete
  3. supergirl : ni cara sihat tau hehe

    ReplyDelete
  4. taknak ! nak turunkan berat badan !

    ReplyDelete
  5. badan puteri tak leh naik..hikk..tapi turunnya senang

    ReplyDelete
  6. eyqa : berat dah terlebih ke :)

    ReplyDelete
  7. puteri : macam sama je dengan saya

    ReplyDelete