Sunday, April 22, 2012

kisah sabtu.

Assalamualaikum.

selamat hari minggu semua. erm malam minggu yang tenang, takde bunyi-bunyi yang membingitkan telinga yang ada cuma bunyi unggas je. hehe best tu duduk kampung ni, damai je hehe


semalam sabtu ada pasar sekerat hari, pagi je sampai pukul 11 kiranya aku dapat rehat sikit la sebab hari sabtu orang-orang kat sini bershopping sakan kat pasar tu jadi selalunya aku rehat je la belah pagi. petang lepas zohor baru la aku pegi buka kedai.

tapi hari ni mama aku yang buka kedai lepas zohor tadi sebab papa aku bagi tau adik aku call suruh ambik dia kat temerloh..hehe apa lagi jalan-jalan cari makan la aku hari ni, sekali sekala keluar best juga kan takde la dok terperuk je kat dalam ni.

jadi dalam pukul empat kot aku gerak dari rumah, dalam doploh minit aku sampai kerayong pastu singgah kejap kat kerayong sebab nak masuk kan sen untuk adik aku yang kat ump tu. tot tet tot tet tekan mesin cash deposit tu lebih kurang 10 minit siap masuk sen..senang kan sekarang tak payah susah susah nak pakai money order ke wang pos ke, tekan tekan je siap..macam tak penah guna cash deposit pulak aku ni hehe

tar baru turap tu

1635 start enjin kereta terus gerak ke temerloh pulak. lambat sikit sampai ke temerloh sebab jem, jalan tutup sebelah sebab ada orang tengah turap tar baru. hoho dapat jalan baru la jalan ke tempat aku bila nak buat baru. lubang dah macam perigi tak buat baru pun. ke sebab jalan pedalaman jadi boleh pandang sebelah mata je la eh -.-

1720 sampai temerloh check in Masjid Abu Bakar kejap solat asar. siap solat tu terasa lapar pulak, erm baru aku teringat aku tak makan tengah hari pun patut la lapar je jadi aku singgah makan kat Sri Semantan kat benteng tu. pekena gulai ikan patin sekali sekala best juga kan. rm25 untuk tiga orang makan ok la tu kan hehe..solat sudah makan pun sudah jadi masa untuk balik la pulak. singgah bagi 'minum' cik My kejap pastu terus gerak balik.

hiasan semata

tengah best-best aku melayan selekoh yang melingkar-lingkar tu, terpandang la satu kereta..erm macam kenal je drebar tu, kecik je orangnya, tgk no plat erm ye la ni kot tapi nak bagi lampu takut salah orang so biar je la..sampai kedai terus aku tanya 'drebar' tu betul ke dia yang aku nampak tu? cerita punya cerita dia kata aku tipu, erm biar la kan mungkin aku salah orang la tu..aku silap cam orang la tu kot -.-


p/s : malam minggu mat rempit bermaharajalela hehe

No comments:

Post a Comment