Thursday, June 7, 2012

pontianak kah itu?

Assalamualaikum warahmatullah.

Selamat malam semua. Pontianak ni betul-betul wujud ke eh? Erm....



Tadi masa aku belek-belek surat kabar terbaca artikel ni.

Sofia-Ahli arkeologi di Bulgaria menemui dua rangka ditikam dengan batang besi dipercayai puntianak dari Zaman Pertengahan di sebuah kawasan perkuburan lama di bandar Laut Hitam, Sozopol. Penemuan rangka itu menunjukkan penduduk kampung pada masa tersebut sehingga awal abad ke-20 sangat percaya dengan kewujudan puntianak, kata Bozhidar Dimitrov, Ketua Muzium Kebangsaan.

Ia adalah amalan biasa kerana hasil kajian kami terdapat kira-kira 100 cara pengebumian sama ditemui di negara ini, kata Dimitrov lagi.
-sinar harian-


p/s : aku suka tengok vampire diaries hehe

10 comments:

  1. kalau ada bukti then betul wujud kot

    ReplyDelete
  2. puteri : erm mungkin betul kot..entah la

    ReplyDelete
  3. kajilah benda lain.. ni pontianak pun nak kaji.. takuttttttttt!

    ReplyDelete
  4. pontianak..wujud atau tidak urmmm entah la..tp x mustahil kan..

    ReplyDelete
  5. nasib lah pontianak nie dah tinggal tulang , kalau ade rmbut lagi mungkin dye menganggu penduduk setempat . errkkk =.=' boleh ke cam gitu ? hehe :p

    ReplyDelete
  6. Pontianak? Serammm. Wujud ke? haha :D

    ReplyDelete
  7. zana : betul2..mungkin wujud mungkin mitos je kan :D

    ReplyDelete
  8. cikMun : erm boleh kot hehehe :P

    ReplyDelete
  9. sally : entah la..mitos je kot :D

    ReplyDelete