Wednesday, June 27, 2012

gulai patin ros alang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

hai! apa khabar kamu-kamu semua?

takde apa aku nak cerita sebenarnya cuma nak kata aku makan gulai ikan patin semalam hehe



sebelum ni aku ada beritahu kan yang aku ni duduk berseorangan untuk sementara waktu, jadi lauk pauk yang aku nak makan tu aku beli, nasi je yang dinding rumah aku tolong masakkan hehehe

petang semalam aku keluar kerayong, ada urusan sikit. lepas siap semua urusan tu perut terasa lapar pula jadi aku singgah kat restoran ros alang kat kerayong tu. cucur udang tiga biji dengan air sunquick segelas, erppp alhamdulillah kenyang hehe

elok nak bangun pergi bayar tu teringat pulak kat rumah takde lauk nak makan. fikir punya fikir, ermm tapau je lah. belek punya belek terliur pulak kat gulai ikan patin tu hehe.

bang! bungkus ikan ni, kepala eh....aku cakap kat tokey hehe..abang tu pun bungkus la seketul. cuak juga aku kot-kot mahal ke, rupanya tak habis sepuluh ringgit pun. cucur tiga biji + sunquick segelas + ikan patin seketul = rm 7.60, murah kan hehe

balik rumah dah malam, tengok dalam periuk ada nasi sejuk. erm apalagi buat nasi goreng la hehe. siap panaskan gulai, nasi goreng pun siap. bismillahirrahmanirrahim makan sambil berangan, sedar-sedar nasi dah habis, perut pun kenyang. alhamdulillah hehe

tu je lah aku nak ngarut kali ni, lain kali aku ngarut lagi hehe




p/s : sekali sekala layan gulai ikan patin best juga kan ^_^

10 comments:

  1. Replies
    1. Saya disini : zoom dekat-dekat tu yang nampak besar hehe

      Delete
  2. hehe:) tak tau nk komen pe:P tapi ikan patin tu nmpk mcm sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencinta pink : memang sedap pun hehe

      Delete
  3. perghhhhhhhhhh... layan gulai patin sorang2 tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesuma angsana : takde org nak temankan, layan sorang je la hehe

      Delete
  4. tudia.. besar ikan.. sedap betul :D

    ReplyDelete
  5. sambil makan pun sempat berangan eh :P

    ReplyDelete
  6. oopet : kecik je ikan tu..saja ambik gambar dekat2 hehe :D

    ReplyDelete
  7. puteri kasih : sempat je berangan hehe :P

    ReplyDelete