Wednesday, June 6, 2012

ber'jiran' selagi nyawa di kandung badan.

Assalamualaikum warahmatullah.

mata dah mula layu minta di pejam tapi aku masih berdegil nak bersengkang mata hehe. bermula jam 00.00 tiap-tiap malam (kalau tak 'overdose') aku akan memulakan operasi membalas jejak blogger-blogger yang sudi datang singgah ke blog aku ni. terima kasih aku ucapkan kepada kamu-kamu semua sebab sudi singgah ye, insyaAllah aku akan balas balik jejak-jejak yang kamu-kamu dah tinggalkan kan tu huhu.

kamu-kamu semua sedar tak sejak kita mula-mula membuka mata menyaksikan keindahan bumi Allah ni, kita telah mempunyai sepasang 'jiran' yang akan sentiasa ada bersama kita. tak kira ke mana kita pergi, 'jiran' tu akan tetap ikut bersama sehinggalah kita menghembuskan nafas yang terakhir.

tiada dinding pemisah atau hijab atau rahsia diantara kita dengan 'jiran' ni. 'Jiran' kita ni akan tau apa juga niat, ucapan atau perbuatan kita. tak sempat nak update status kat facebook ke twitter ke, 'jiran' kita ni lagi pantas update status kita.

'jiran' kita ni komitmen kerja dia tinggi tau. kita baru je pasang niat nak buat sesuatu kebaikan, 'jiran' yang duduk di sebelah kanan kita ni dah mula rekodkan tentang niat baik kita tu. bagus kan kerja 'jiran' kita tu, setiap apa yang kita buat sehari-hari direkodkan dengan cukup sistematik tanpa tiada satu pun yang tertinggal.

jika kita pasang niat jahat 'jiran' yang di sebelah kiri kita ni buat tak tak tahu je selagi kita tak melaksanakan niat jahat kita tu. baik kan dia -.-

'jiran' yang di sebelah kanan bernama Raqib dan 'jiran' yang di sebelah kiri bernama Atid. agak-agak yang mana lebih 'sibuk' merekodkan amalan dan kegiatan harian kita ye.

Raqib atau Atid





p/s : tepuk dada tanya iman -.-

4 comments:

  1. istighfar baca entri ni... ya Allah kadang terdetik yg tak sepatutnya dr hati. berdosa diri ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. lynn kamarul : sama2 kita muhasabah diri ye..insyaAllah ke arah yang lebih baik -.-

      Delete
  2. tq atas ingatan. sama2 kita ingat mengingatkan sesama kawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesuma : sama2..yang baik itu dari Allah yang kurang baik itu dari kelemahan diri sbg seorang hamba -.-

      Delete