Friday, October 5, 2012

sepuluh perkara patut tahu!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
 
hai bloggers dan readers sekalian..sedang apa dan di mana yer? semoga dengan keberkatan penghulu segala hari ni, segala urusan dipermudahkan dan diberkati :)
 
*****
 
lelaki mudah mendapat buta warna iaitu 10 kali ganda berbanding wanita.

Keyboard termasuk sebagai peralatan terkotor di dunia (buat orang yang selalu berada di hadapan komputer)

 Perut menghasilkan lapisan lendir setiap dua minggu agar tidak mencerna organnya sendiri.

Pihak tentera udara di beberapa buah negara menggunakan gurun untuk menyimpan menyimpan kapal terbang atau pun sebagai markas. ia merupakan tempat paling sesuai menyimpan barangan besi kerana faktor kelembapan rendah yang mengurangkan karat.

Untuk mengekalkan suhu sejuk, burung unta akan kencing pada kakinya sendiri supaya ia akan terasa sejuk apabila air itu tersejat.

Seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

Anai-anai terangsang dengan muzik. Jika anda memasang muzik, anai-anai akan memakan rumah anda 2 kali lebih pantas.

Mata yang anda lihat pada watak anime atau kartun Jepun sebenarnya berasal daripada mata ikan.

Pada Mac 2010, Mcdonald's telah membuka universitinya, Hamburger University bertempat di Shanghai, China. Pusat pengajian itu tidak mengajar cara membuat burger atau kentang goreng sebaliknya melatih pelajar tentang kaedah pengurusan perniagaan.

sure or not?

sumber dari google dan majalah maskulin

p/s fakta atau auta, lu fikir la sendiri -.- 

12 comments:

  1. tak nampak angkalah ....buta warna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nampak ke? cer tgk sekali lagi.hehe

      Delete
  2. tak sangkakan anai-anai sukakan muzik :P tak leh selalu layan lagu la camni :P hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. leh jer layan lagu tp kena guna earphone lah..hehe :P

      Delete
    2. ohh patutla abg selalu guna earphone :P hehe

      Delete
    3. oloh pecah rahsia lak..hehe

      Delete
  3. Geli pula tgk anai2 tu.. xboleh la pasang musik kuat2 mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena pakai earphone la bro..hehe

      Delete
  4. wow ! 10 fakta pengetahuan umum yang sangat menarik :)

    ReplyDelete