Monday, July 2, 2012

yang pergi biarkan dia pergi..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

hai semua, hehe tajuk macam sedih je kan. sebenarnya takde sedih mana pun cuma nak ucapkan selamat tinggal pada JUN 2012. *lambat kan hehe

selamat tinggal

banyak perkara yang berlaku dalam bulan June. ada yang manis, ada yang pahit, ada yang gembira, ada yang duka tapi kan kita hidup sebagai manusia ni tak boleh selalu pandang ke belakang kan. walau apa pun yang terjadi dalam hidup ni, kita tetap perlu pandang ke hadapan untuk meneruskan perjalanan kita di atas muka bumi ni.

apa jadi yang terjadi pada masa lalu, kita gunakan sebagai pengajaran untuk memperbaiki segala kelemahan yang ada. yang kurang baik kita jadikan dia baik, yang dah sedia baik kita jadikan lebih baik lagi. kamu setuju?

apa yang aku harapkan untuk masa hadapan cuma kebahagiaan yang aku cari selama ni akan menjadi milik aku selamanya. semoga segala perkara yang dirancang akan berlaku sepertimana yang aku rancangkan.

semalam sudah menjadi sejarah, esok tiada yang tahu apa yang bakal terjadi dan hari ini itu pasti. jadi hargai dan gunakanlah hari anda dengan perkara-perkara yang memberi manfaat kepada diri kita. semoga setiap apa yang kita lakukan sentiasa berada di bawah payung rahmat yang Maha Esa, semoga dipermudahkan segalanya.
AMIN

manusia merancang DIA juga merancang tetapi sebaik-baik perancangan adalah daripada-NYA

16 comments:

  1. betul tu.. yang lalu kita jadikan pengajaran utk masa hadapan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oopet : utk menjadi yg lebih baik kan :)

      Delete
  2. welcome julai :) yang dah jadi kite amik pengajaran..sama-sama berubah menjadi yang lebih sempurna..chayok chayok :)

    ReplyDelete
  3. setuju sangat2 dengan Kaishin .

    wahh , gempakk tajuk . ingat kan ape tadi :D HAHHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. putryteya : don't judge a book by his cover..huh berbelit lidah nak sebut haha

      Delete
  4. welcome julai.. dah nak masuk bulan puasa dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. korn : betul tu..tiga minggu je lagi nak puasa..

      Delete
  5. Replies
    1. fadh leyanie : hari ini pasti terjadi..

      Delete
  6. aku buat entry pasal sedih minggu lepas, ko nak buat N3 pasal sedih juga ke minggu ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesuma angsana : entri ni tajuk je sedih isi dia tak hehehe

      Delete
  7. tajuk tu buat terkejut je tau :P hehehe

    semalam tak mampu nak dipadamkan
    hari ini adalah milik kita untuk di lakarkan
    esok adalah satu impian yang ingin dikecapi

    Semoga semua yang dirancangkan, dipermudahkan olehNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. puteri kasih : tajuk suspen kan :p..betul tu hehe

      Delete
  8. betul2 :)
    suke sangat post nie, berguna.
    semalam biarlah ia pergi,, kan? :)
    today is the new day !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fara sofia : terima kasih..everyday is a new day :)

      Delete