Sunday, July 15, 2012

Segmen Ramadhan : Juadah Berbuka Anda?


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

kali ni saya nak memenuhi jemputan cik aisya untuk join segmen yg dia buat ni. kamu nak join juga? klik je banner kat bawah ni yer hehe


Tak lama lagi dah nak mula berpuasa kan, seminggu je lagi rasanya. masa nak berbuka tu nafsu memang maksima la, tengok itu nak beli, tengok ini nak beli tapi bila dah beli takde nak makan pun. betul tak aku cakap hehe

juadah yang boleh dikatakan menu wajib tiap kali nak berbuka untuk saya semestinya buah kurma lah, tapi selalunya saya tak makan pun hehe


dah dapat air sekali henjut je tak sedar dah habis dua gelas hehe


yang ni pulak memang makanan kegemaran saya. bila dah jumpa pulut panggang ni alamatnya makanan lain tolak tepi dulu, kena tiga biji pun tak cukup lagi hehe


tapi kan perut saya ni kalau tak masuk nasi memang tak boleh jadi tiap kali berbuka nasi putih memang nak kena ada la. kalau takde muncung la muka sebab perut masih berbunyi minta di isi hehe

tag mereka ni..

puteri kasih
tirah zairi
cik hana

tarikh tutup 18 Julai 2012

16 comments:

  1. tgh bayangkan muka dia yang muncung tak dapat nasi..hehe

    p/s terima kasih tag saya yer cik abg :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. puteri kasih : dapat bayangkan tak? hehe

      p/s sama2 kasih cik adik manis..eh hehe :P

      Delete
  2. kurma mmg wajib. hehe.. kalau xde tu mmg rasa xlengkap je..

    btw, thanks join.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aisya : ha ah betul tu tp sy tak makan masa berbuka, sy makan lepas terawih hehe

      sama-sama :)

      Delete
  3. kehkeh..bahang ramadhan dah terasa..oh rindunya! hehehe...

    x dapat makan nasi pun muncung erk? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik hana : seminggu je lagi hehe

      *muncung sikit jer :)

      Delete
  4. okeyy....sy tak sabar nk tnggu ketibaan ramadhan...muga ramdhan kali ni mmbawa seribu keberkatan kpd kita... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. faizah husna : mudah-mudahan amalan kita diberkati oleh-NYA..amin :)

      Delete
  5. Even aen tak berapa suka kurma, tp memang wajib makanan kurma di dalam buka puasa. Sunnah Nabi Muhammad S.A.W

    ReplyDelete
  6. cik rongoks : terima kasih :)

    ReplyDelete
  7. nur ain azman : yer betul tu..buat Sunnah Nabi dapat pahala :)

    ReplyDelete
  8. terima kasih tagged tirah...xsempat join...busy cket..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tirahzairi : busy ke? takpe2 selesaikan mana yg penting dulu..

      Delete