Thursday, July 12, 2012

bila rasa geram atau tak puas hati.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hai! hari ni kamu ada rasa geramkan sesuatu tak? ada rasa tak puas hati? aku pasti dan teramat pasti kamu semua mesti pernah mengalami situasi geram ni kan? mesti pernah rasa tak puas hati kan? jadi apa yang kamu semua buat untuk melepaskan geram tu? apa kamu semua buat dalam usaha nak bagi hati kamu semua puas?

pics : coolwallpaperblog

Dari aspek agama, bila rasa geram atau rasa tak puas hati melanda diri kita kena dekatkan diri dengan DIA, ambil air sembahyang dan istighfar banyak-banyak. insyaAllah geram atau tak puas hati yang bersarang dalam hati tu akan semakin berkurangan. inilah sebaik-baik cara untuk menenangkan hati yang gundah gulana. kamu setuju?

audi Le-Mans Quattro.

Dari segi fizikal pula lain orang lain caranya kan. kalau aku rasa geram aku akan mula menggila dengan kelajuan, aku akan memandu macam orang tak betul. memandu kereta ke menunggang motor ke sama je. bila aku dah pegang stereng atau pulas throttle aku akan mula mencilok macam jalan tu aku yang punya. atau pun aku akan diam membisu tanpa bicara selagi rasa geram tu ada.

Aku tak rasa geram atau tak puas hati sekarang, cuma saja-saja nak tau cara kamu semua lepaskan geram atau puas hati je. hehe



p/s : aku jatuh cinta kat audi le-mans tu sejak aku mula main NFS hehe

18 comments:

  1. urmmm...geram leh wat kita sakit hati kan. klu aku geram@sakit hati aku suka tido,xlena pun xpe janji tido sambil tumbuk2x bantal.bantal je aku mampu tumbuk pun...hehe

    klu xpuas hati plak depend on situation kot,sometime jd kuat mkn,sometime xlalu mkn...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ct cheery : owh tido dan makan eh..erm kadang2 sy pun buat camtu hehe

      Delete
  2. suka ke shopping mall tak beli pun takpe ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. syiela : hoho bestkan dapat window shopping hehe

      Delete
  3. geram kena bertempat juga, nnti akan melibatkan org len kalau geram x terkawal kaishin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesuma angsana : ye betul tu..sy speeding pun tgk tempat juga..thanks sbb ingatkan :)

      Delete
  4. bahaya tu cik abg...jalan raya bukan tempat untuk melepas geram :P

    lain kali kalau geram main game lumba motor atau kereta...gerenti dapat high score..hehehe

    saya kalau geram..saya akan duk diam-diam sambil layan lagu. Takpun saya cari kucing dan peluk erat-erat..hehehe

    p/s ada yg dimadukan eh :P hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. puteri kasih : erm kena ingat orang tersayang..kan :)
      betul juga kan, main game kereta lagi best :P
      erm duk diam, dgr lagu, main kucing..selalu gak sy buat camtu..hehe


      p/s : madu yg ni tak sakit hati kan..hehe :P

      Delete
  5. pet pun mcm kaishin gak.. geram bawa kenderaan laju2.. tp skrg dh buang tabiat tu.. geram, dgr aje lagu.. haha

    ReplyDelete
  6. wah..dahsyat..kehkeh..kalo sy nk lepas geram menyanyi kuat2..haha

    ReplyDelete
  7. oopet : sy pun dah kurang dah..ingat orang tersayang hehehe

    ReplyDelete
  8. pencinta pink : dahsyat eh..owh suka mensumbangkan lagu yer..hehehe

    ReplyDelete
  9. ika kalau geram, nyorok bawah katil. hahaahaha

    ReplyDelete
  10. cik rongoks : mesti masa kecik2 suka nyorok bawah katil ni..hehe

    ReplyDelete
  11. as'salam..wah kaki NFS rupanya...molek ! sama la kt :)

    ReplyDelete
  12. mohd billy : wah bila2 boleh race..hehe :)

    ReplyDelete
  13. kalo geram aku suka buat org lain geram. kira balas dendam. haha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Michelle hopell : wah bahaya ni..hehe

      Delete