Sunday, November 30, 2014

Old Town White Coffee.

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera.


coffee is my favorite.
Old Town White Coffee. CPUV (cost per unique visit) terbaru yang melekat di blog ni. Masih dalam status "on going" dan aku harap biarlah dia melekat lama-lama. Alhamdulillah, rezeki Dia bagi melalui Nuffnang dan advertiser yang tertarik untuk memberi sedikit saguhati. Terima kasih diucapkan dan aku harap lepas ni akan ada lagi. o_O

Old Town White Coffee. Seingat aku baru sekali aku masuk untuk merasai sendiri keenakan kopi yang disediakan. Actually bukan kopi sahaja yang di jual, macam-macam ada. Pilih saja apa yang kamu mahu tapi kena ikut apa yang ada dalam menu sajalah. Aku masuk tu pun atas jemputan orang. Kalau nak harap kaki aku sendiri melangkah memang tak akan terjadi. Tapi kopi yang disediakan memang harum dan sedap, tak puas minum. Lainkali kalau ada orang nak belanja, aku akan pergi lagi. o_O

Old Town White Coffee. Aku pergi sebab ada kawan nak perkenalkan satu projek untuk buat duit. Lebih kurang MLM je projek tu. Pergi jumpa otai pasal projek tu. Penerangannya memang berjaya menarik minat aku tapi aku terpaksa tolak. Projek tu memerlukan komitmen yang tinggi dan juga sedikit modal untuk pelaburan. Modal boleh di cari tapi komitmen, agak sukar untuk di beri. Komitmen yang sedia ada pun adakalanya melemaskan, nak tambah komitmen lagi? Harus difikirkan baik dan buruk ke atas diri sendiri. Jika aku fikir komitmen tu hanya akan menyebabkan aku terjerat leher, selamat tinggal aku ucapkan. Insha Allah rezeki ada di mana-mana, cuma usaha perlu ada. No pain no gain, orang putih kata. Tapi kalau diri sendiri yang tempah masalah? Istighfar, senyum dan selesaikan masalah tu. Meratap lama-lama pun tak guna. Jika jatuh bangun semula. Jangan putus asa sebab Dia tak suka hamba-Nya putus asa.

Doa, usaha, inisiatif dan tawakal. Insha Allah.

-

No comments:

Post a Comment