Saturday, November 29, 2014

misi wajib menang!

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

am really hope that dream will come true.
Hari ini misi wajib menang bagi pasukan Harimau Malaya akan berlangsung. Misi memburu kemenangan bagi memastikan pasukan Harimau Malaya layak untuk bermain di peringkat separuh akhir dan seterusnya ke peringkat akhir Piala AFF Suzuki 2014. Tidak boleh seri dan pastinya tidak boleh tewas. Wajib menang tapi jika tewas tidaklah berdosa. o_O

Tiada salahnya untuk berharap, kan? Dan aku pasti ramai yang mengharapkan kemenangan berpihak kepada pasukan Harimau Malaya. Hanya kemenangan yang perlu di cari dan jika mengikut rekod pertemuan di antara Harimau Malaya dan Singapura, kelebihan memihak kepada pasukan Harimau Malaya. Tapi semua itu hanya rekod dan kenyataannya hanya akan dapat diketahui dalam perlawanan hari ini. Menang atau kalah, kita tunggu keputusan di akhir perlawanan nanti.

Aku rasa kalau Harimau Malaya main macam semi final Piala Malaysia antara Pahang dan Kedah hari tu, kemungkinan untuk menang ada. Sepuluh orang menyerang dan sepuluh orang bertahan. Penjaga gol hanya menumpukan perhatian kepada gawang. Pemain ke-12 bersorak untuk menaikkan semangat sebelas orang pemain yang berada di tengah padang. Bola sepak sukan berpasukan, kan? Jadi renung-renungkanlah ayat ni, "I hate to speak about individuals. Players don't win you trophies, teams win trophies, squads win trophies. - Jose Mourinho."  Cakap banyak pun tak guna. Kita tunggu dan lihat saja hasilnya nanti. Selamat berjuang buat Harimau Malaya. Semoga sejarah 2010 akan berulang kembali.

"Football is a game about feelings and intelligence. - Jose Mourinho."

-

2 comments:

  1. malam ni boleh tengok live sebab diorang siar kat TV9 :)

    p/s dapat ilham dari entri ni...dapat gak buat entri ke 8...hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sangka lak entri ni boleh bg ilham. :)

      Delete