Sunday, December 28, 2014

Ujian datang lagi.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pesawat AirAsia QZ8501 dari Surabaya ke Singapura dilaporkan hilang!
Ya Allah! Satu lagi 'ujian' menimpa. Kali ni pesawat AirAsia pula dilaporkan hilang. Pesawat QZ8501 itu dilaporkan terputus hubungan dengan menara kawalan Jakarta jam 7.24 pagi waktu tempatan.

"AirAsia Indonesia mengesahkan penerbangan QZ8501 dari Surabaya ke Singapura telah terputus hubungan dengan menara kawalan pada jam 0724 pagi ini" 

Pesawat dengan muatan 155 orang penumpang selain dua juruterbang dan empat krew itu dipercayai jatuh di perairan Tanjung Pandang dan Pontianak. Kali terakhir pesawat berhubung dengan menara kawalan ketika juruterbang meminta izin untuk mengubah sedikit haluan. Katanya kerana mahu mengelak awan tebal. Hmm, semoga semua usaha mencari dipermudahkan oleh-Nya.

Keadaan banjir yang melanda negara juga masih belum menunjukkan tanda-tanda mahu surutkan? Negeri Kelantan boleh dikatakan hampir semua jajahan di genangi air. Terengganu, masih banyak kawasan ditenggelami air. Pahang, air hulu sudah mula tendang ke hilir. Sekitar kawasan aku tinggal ni air sudah hampir melimpah ke jalan. Perlis? Kedah? Perak? Johor? Hmm, besar sungguh ujian tahun ni. Semoga semua orang tabah menghadapi ujian ini.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

#PrayForQZ8501
#PrayForPantaiTimur
#PrayForMalaysia

-




2 comments:

  1. banyak betul dugaan di tahun 2014 ni..mungkin setiap musibah yang berlaku itu adalah sebagai peringatan untuk kita semua kan.

    Harap keluarga mangsa pesawat Air Asia dan mangsa-mangsa banjir tabah dengan ujian yang melanda. Pasti ada hikmah di sebalik setiap kejadian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm, ujian dari Dia supaya manusia berfikir dan kembali kepada jalan yang sepatutnya. tapi ada juga yang semakin menyimpang dari jalan sebenar sebab musibah ni. minta dijauhkan.

      Delete