Thursday, December 11, 2014

AFF Suzuki : Syabas Harimau Malaya.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Syabas Harimau Malaya! 
Mendebarkan!! Itulah apa yang aku rasa sepanjang perlawanan separuh akhir kedua di antara Harimau Malaya dan Vietnam tadi. Syabas diucapkan kepada pasukan Harimau Malaya kerana telah berjaya mendapatkan tiket untuk perlawanan akhir Piala AFF Suzuki.

Permainan Harimau Malaya tadi memang berlainan dengan apa yang diorang tunjukkan semasa perlawanan pertama di Shah Alam tempoh hari. Permainan kali ni memang seronok untuk di tonton. Puas hati aku tengok. Syabas sekali lagi.

Lima pertukaran yang di buat tu memang menunjukkan hasil yang positif. Semangat diorang lain macam. Mungkin hasil kritikan yang dilemparkan kepada mereka sebelum ni telah berjaya menambah semangat diorang untuk bermain dengan lebih baik. Kena kritik main tak bagus, jadi tadi diorang dah buktikan bahawa kritikan yang dilemparkan tu tak betul. Diorang boleh main dengan baik. Tapi kenapa perlawanan pertama diorang main macam harimau sakit perut? Hmm..bendera merah agaknya. o_O

Apa pun syabas dan tahniah diucapkan. Empat jaringan di Hanoi, satu jaringan di Shah Alam dah cukup untuk melayakkan Harimau Malaya untuk bermain di perlawanan akhir menentang Thailand. Syabas juga kepada pasukan Vietnam. Diorang main memang bagus tadi. Peluang pun banyak, cuma nasib tidak menyebelahi mereka. Hmm, lepas ni lawan Thailand. Harap Harimau Malaya berjaya menundukkan Gajah Putih sekaligus menjulang Piala AFF Suzuki untuk tahun 2014 nanti. Perlu usaha lebih keras untuk memastikan sejarah 2010 berulang kembali. Syabas!


p/s: Indra main lagi bagus daripada Safee. Setuju? O_o

-


No comments:

Post a Comment