Monday, February 6, 2012

wajib ok!!!

Assalamualaikum warahmatullah..



Fuhh!!..paras2 idung je aku rasa skrg ni..terasa sesak nafas main ngan duit ni kan..semua benda nak kena guna duit smpikan nak melabur kat 'bank' pun kena bayar 20sen hehe..

Kenapa ye?..kalo bab duit ni payah betul org nak settle?..liat betul kan kalo bab duit berkira betul, liat je nak keluarkan dari poket tu..dah membeli kenalah membayarkan..

Dua ari lepas aku dah settlekan..pukul 1300 aku hantar kat umah dia bkn lewat tp da perjanjian camtu dia suh aku hantar tghari so aku hantar tghari la..masalahnya sekarang ni payment aku mana??..sebelum2 ni takde masalah pun pasal payment, hantar barang payment settle tp skrg??..dah dua ari kot payment tak dpt2 lagi ni..asal jumpa je "kejap lagi"..bila kejap lagi tu aku bkn ceti nak kepit payung celah ketiak pakai sarung bawa buku 555 pegi minta hutang..

Hurm..bukan nak lepas geram ni, cuma peringatan utk diri sendiri je..ni lah perasaannya org bila aku tak bayar utang orang..lagi pun hutang tu kan wajib dibayar kalo tak kat barzah nnt kena soal..sebab tu la bila ada kematian antara perkara yg wajib diselesaikan adalah soal hutang, waris kena tanya khabar samada ada hutang yg tak selesai..pokoknya harus ditebang bkn2 pokoknya kalo ada hutang WAJIB dibayar tak kira la berapa pun..^_^


p/s : maaf kalo entri ni membosankan..;)

No comments:

Post a Comment