Wednesday, December 3, 2014

Sudah tukarkah?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Sudah tukarkah? *source*
Haiyo, sudah tukar tempat ke? Hmm... lambat pick-up la aku ni. Almaklumlah, penyokong suam-suam kuku kan. Hehe.

Ini cerita pasal bola sepak. Cerita yang sudah beberapa hari orang bualkan. Malah sebenarnya sudah dipersoalkan oleh ramai peminat bola sepak tanahair. Menteri pun sudah di tanya dan sudah pun menjawab soalan yang di tanya. Pasal semi final AFF Suzuki Cup di antara Harimau Malaya dan Vietnam yang pada asalnya dikatakan akan bermain di Stadium Bukit Jalil. Sekarang sudah ditukarkan ke Stadium Shah Alam pula. Atas alasan keadaan rumput di Stadium Bukit Jalil, masih belum bersedia untuk digunakan. Pandai rumput tu cakap dia masih tak bersedia, kan? Heh

Biarlah main di mana pun. Keadaan padang bukan penentu sama ada pasukan itu hebat atau tidak. Pemain-pemain muda di Brazil, asalnya cuma bermain di padang yang jika sekali lihat, orang akan bertanya itu kubang kerbau atau padang bola? Jika bermain di waktu malam, diorang main di gelanggang futsal macam di Malaysia tetapi selalunya bekalan elektrik akan terpadam ketika sedang bermain. Terpaksa tunggu bekalan elektrik ada semula baru dapat sambung main. Tetapi hasilnya? Ramai pemain Brazil yang hebat, kan? Hmm... tapi memang tak salah rasanya orang ramai mempersoalkan keputusan tukar gelanggang tu. Dana sudah habis berjuta untuk baik pulih keadaan padang tapi...padang tak boleh guna. Sedih!

Apa pun buat pemain Harimau Malaya, mainlah elok-elok tak kira di mana kamu bermain. Pengurus, jurulatih dan staf hanya membuat perancangan. Yang menentukan kalah atau menang ialah kamu sendiri, nasib dan keizinan-Nya. Bola di kaki kamu, jadi kamu yang akan menentukan ke mana arah bola tu akan di tendang. Sama ada menggegar gawang atau membuat pengutip bola di tepi padang sibuk, terpulang kepada kamu. Pemain ke-12 tu boleh bersorak di mana-mana saja kan? Kalau betul kamu penyokong tegar, kamu tetap akan menyokong. Tak kisahlah sama ada dapat masuk stadium atau tidak. Hmm... takde maknanya aku nak back-up si KJ tu!

You want to know more story about football? Just click here!!

p/s: apa pun tak boleh.
.

2 comments:

  1. tak kisahlah main kat mana pun...wajib kena menang besar...hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. padang elok pun tak semestinya menang kalau main ntah apa-apa. :P

      Delete