Saturday, December 1, 2012

bulan terakhir tahun masihi.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

hai readers dan bloggers sekalian.
sedang apa dan di mana?

*****

cepat betul masa berlalu kan tup tup disember pula memunculkan diri, bulan terakhir bagi 2012 masihi. november yang telah berlalu menyimpan banyak memori setiap individu kan, ada yang manis, masam, pahit, tawar dan banyak lagi terpulang masing-masing nak kategorikan kenangan diorang.

november yang berlalu sedikit sebanyak memberi aku pengajaran untuk tetap tabah menghadapi kehidupan sebagai khalifah di atas muka bumi yang sementara ni. rentetan serangan puak zionis ke atas saudara se ISLAM ku di bumi Gaza membuat aku terfikir, susah kah kehidupan aku sekarang jika mahu di bandingkan dengan mereka dimana setiap waktu 'bermandikan' peluru? atau kurang makankah aku jika mahu dibandingkan dengan mereka yang terpaksa berebut untuk mendapatkan bekalan makanan yang di salurkan?

jika direnungkan kembali, aku cukup beruntung dilahirkan di bumi Malaysia ini namun semua keamanan yang dimiliki ini pasti tidak akan berkekalan sekiranya masyarakat terutamanya mereka yang mengaku beragama ISLAM tidak bersatu hati untuk mempertahankan kedaulatan ISLAM. tidak mustahil suatu hari nanti Allah akan menurunkan 'bala' ke atas bumi betuah ini jika hamba-NYA semakin hanyut jauh daripada jalan yang disarankan oleh-NYA

sepanjang tiga puluh dua tahun aku diberi peluang untuk menikmati keindahan dunia ini, apa yang telah aku 'beri' dalam usaha mempertahankan kedaulatan ISLAM? apa yang telah aku berikan dalam usaha untuk mempertahankan keamanan yang ada di bumi pinjaman Allah ini? apa yang telah aku beri dalam usaha untuk memajukan diri mengikut landasan syariat? adakah aku telah 'terpaling' daripada landasan yang sepatutnya? cukupkah usaha aku untuk memenuhi tuntutan syariat? hurmm!!!!!

semoga perjalananan hidup aku dan kamu sentiasa mendapat keredhaan dari-NYA, sentiasa beroleh keberkatan dari-NYA, sentiasa dilindungi payung rahmat-NYA. semoga sentiasa dilimpahkan kurnian dan dipermudahkan dalam segala urusan.


AMIN!








p/s sudah hampir setahun 'aku adalah aku' beroperasi, salah dan silap harap dimaafkan -.-

8 comments: