Thursday, December 6, 2012

mutiara kata

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



"adalah lebih baik untuk mengetahui kelemahan dan kegagalan diri sendiri daripada menuding kesalahan kepada pihak lain kerana satu jari menuding pihak lain, empat jari lagi menuding diri sendiri"




p/s muhasabah diri


20 comments:

  1. menarik entri ni bro..dan ada kebenaranya jgk...baik cari jln penyelesaian drp cari kesalahan~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau asyik cari salah je bila nak selesai masalah..kan bro

      Delete
  2. setuju cari penyelesaian dulu

    ReplyDelete
  3. ingt! 1 jari tuding kt org lain,
    yg selebihnya pda sape? fikir2kanlh.. hihihi

    ReplyDelete
  4. betol tu...lecture saya pun penah ckp mcm tu...4 jari tu tunding balik kt diri sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jd tak perlu la nak salahkan org lain kan..

      Delete
  5. jgn semudah itu menghukum dan menuding kpd org lain..

    ReplyDelete
  6. ye..btul.stju sgt..
    nilai diri sdri dlu..org lain mgkn lebh baik dri kita.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlu cari salah org lain kan :)

      Delete
  7. setuju ;) . Kalau tahu diri sendiri salah, mengaku dan cuba perbaiki .. jangan nak lempar kesalahan tu kat orang lain .

    ReplyDelete
  8. setuju..sebelum menyalahkan orang..baik perbaiki dulu kelemahan diri kan

    ReplyDelete
  9. hello..
    terima kasih diatas peringatan diatas.. ada eloknya kita periksa kelemahan diri sendiri.. bukannya mencari kesalahan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello..
      terima kasih kembali..buat peringatan bersama agar hidup lebih bererti.

      Delete
  10. that true ! cari silap diri sendiri dulu then perbaikinya...kan indah tu...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. indah pada pandangan terutamanya pandangan dari-NYA kan :D

      Delete