Sunday, July 14, 2013

Dia tak minta pun!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hai semua. Salam ramadhan buat semua umat Islam terutamanya yang berada di Malaysia. Ramadhan bulan yang dipenuhi berkat, syaitan di rantai, dihalang daripada mengganggu manusia melakukan amal ibadah. Namun masih ada musuh yang perlu ditentang iaitu nafsu dan hanya dapat ditentang dengan iman yang kukuh. Tiada siapa yang dapat membantu untuk mengekangnya kecuali diri sendiri. Jadi perbanyakkanlah amal sempena bulan penuh berkat ini tapi janganlah pula beramal dalam bulan ramadhan saja ya.

Puteri Awani. Entah siapa gerangan empunya nama, tiba-tiba boom! satu Malaysia kenal malah rasanya satu dunia dah tahu pasal tuan punya nama ni. Semuanya berpunca daripada satu video yang mungkin bagi sesetengah orang memang tak patut di kongsi tapi ada juga yang tak kisah pun kan. Aku pun ada tengok video tu, meloponglah kejap mulut aku. Berani betul minah ni buat video macam tu tapi itu hak dia, lantak kamu la apa kamu nak buat.

Cuma bila benda-benda macam tu jadi tatapan umum ia akan jadi bahan mainan ataupun jadi bahan kutukan. Silap-silap biol kepala minah tu kalau tak tahan dek kutukan yang di terima. Yang menyebarkan tu mungkin niatnya nak mengajar tapi yang melihatnya? Kutukan je yang banyak aku tengok. Hurm tak pasal-pasal minah tu dapat pahala percuma kan. Yang minah tu pun satu hal, benda-benda macam tu sepatutnya jadi tatapan peribadi je yang di public kan tu kenapa? Sekarang bila jadi macam ni kamu juga yang pening kepala kan.

Cukuplah gamaknya aku merapu. Cakap banyak nanti aku pula yang kena bash, hehe. Setuju tidak, tak setuju pun tidak. Aku neutral, kamu kongsi video aku tengok, kamu kongsi apa pun aku tengok. Kalau kelakar aku gelak, kalau sedih aku menangis, kalau serius aku pun serius. Cuma dalam bulan penuh berkat ni lebih baik kalau kita perbanyakkan amal ibadah, doakan kesejahteraan saudara seagama kita yang sedang dilanda kesulitan, itu lebih baik daripada kita sedekahkan pahala percuma kepada perkara-perkara yang tak sepatutnya, kan? heh 


p/s : buat kontroversi, orang kutuk, dapat pahala percuma, jangan lupa ucapkan terima kasih ya. peace ^_^

2 comments:

  1. Mudah-mudahan dia belajar dari kesilapan dan tak ulangi perkara camtu lagi kan

    ReplyDelete