Tuesday, January 31, 2012

pailang oh pailang!!!

Assalamualaikum..



Selamat siang ye cik abang cik kak semua tp kalo cik abang cik kak baca malam selamat malam la ye ;)..

Sekarang ni zaman dah canggih, semua urusan main tekan-tekan je..transfer duit, bayar ansuran kereta, bayar ansuran rumah malahan shopping pun main tekan-tekan je..sibuk betul orang sekarang ni kan.

Oleh kerana dah canggih, cara orang nak kesempatan pun dah jadi canggih juga.macam-macam cara si "pailang" ni guna untuk cari keuntungan.

Kalau dalam media massa tu macam-macam kes dilaporkan. Selalunya kita dengar pasal kena tipu dek syarikat gores & menang la kan. Kalau difikir logik memang bila dah gores tu mesti menang la kan tapi bukan orang yang gores la, yang menang tu orang yg bagi kad gores tu sebab lepas gores tu orang yg menggores tu kena bayar wang pendahuluan katanya (ramai yg kena tipu) ,jadi bila dah bayar tu menang la orang yg bagi kad gores tu kan (berbelit-belit ayat aku) hehe..

Erm gores & menang tu canggih ke??..haha aku cuma nak bgtau supaya korg2 semua berhati-hati dgn si "pailang" kat luar sana tu..diorg sentiasa mencari ruang nak ambil kesempatan nak kaut duit korg nak bagi kembung poket diorg tu..jaga2 la ye..penat korg cari duit tak kan nak bagi org kot..

Fikir-fikirkanlah ye..;)

2 comments:

  1. btol tu...zaman semakin moden...cara penipuan pun semakin moden...

    ReplyDelete