Saturday, January 21, 2012

arak tu HARAM!!!


Assalamualaikum..

Sunyi sepi malam ni..bisnes aku pun slow je smpi cemuih da aku nunggu org dtg beli :(..erm biar la kan Allah nak duga aku je tu..nak tgk aku sabar ke tak..kan kan kan hehe..

Gong xi fa cai maknanya ada mkn besar utk sesapa yg sambut kan..maknanya ada arak kan..tp tu tak kisah la sbb agama diorg tak haramkan arak..masalah skrg ni ramai yg kalo di tanya apa agama diorg akan jwb ISLAM tp kalo dah islam kenapa minum arak???..ke diorg tak tau arak tu haram bg umat islam???..maaf la ye aku ni kurang arif bab agama ni tp dr apa yg aku belajar asalnya mmg arak ni tak diharamkan tp bila ada seorg sahabat yg tersilap bacaan dlm solat br la turun ayat yg mengharamkan arak ni..nak terang detail maaf le sbb aku tak mampu..kena buka kitab dulu :(..
Kalo fikir logik pun takde pekdah pun minum arak kan..byk keburukan dr kebaikan..smpikan ada ayat yg kata "setitik arak melalui kerongkong tak di terima 40 hari amalannya"..tu baru setitik kalo dah smpi sedozen??..nauzubillahiminzalik..~_~

No comments:

Post a Comment