Monday, October 7, 2013

Kenapa berubah?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.




Hai, entri kedua untuk oktober 2013. Hurmm, baru dua entri je? Malas betul nak menghadap blog dan menaip sejak kebelakangan ni. Ermm, sebenarnya sejak awal tahun 2013 ni memang aku dah makin malas nak menaip. Entah kenapa makin lama mood makin kurang, blurr makin kerap, blog walking apatah lagi. Awal-awal dulu paling kurang sehari satu entri aku taip. Entri entah apa-apa je tapi mungkin masa tu mood aku tengah membuak-buak jadi, aku rajin nak menaip dan berkongsi cerita-cerita merapu aku.

Kalau tak salah aku mula menaip akhir januari 2012. Aku mula tertarik nak menaip lepas baca entri dalam blog sapa entah, aku pun tak ingat dan bermula dari tu aku mula menaip walaupun sebenarnya blog ni aku dah buat sejak pertengahan 2009 lagi. Menaip, berkongsi dan berkenalan dengan blogger-blogger lain memang satu keseronokan yang tak dapat nak digambarkan macam mana. Dapat kenalan baru, walaupun tak bersua muka perasaan tu tak sama dengan berkenalan atau bersembang di alam realiti. 

Tapi sekarang? Hurmm, nak 'sign-in' akaun sendiri pun rasa malas yang teramat sangat. Rasa macam ada satu tembok tebal yang menghalang aku daripada meneruskan niat untuk menggodek-godek blog sendiri dan menelaah segala macam hasil tulisan blogger-blogger lain yang bertebaran di alam maya. Entri yang ni pun jenuh aku nak memikirkan apa yang nak di taip sebab rasanya 'lampu atas kepala' ni teramat malap sampai aku terpaksa 'meraba-raba' mencari kata-kata yang sesuai. 

Apa tujuan sebenarnya aku berblogging? Mencari kenalan? Berkongsi apa saja? Mencari populariti? Meluahkan apa yang tebuku di hati? atau ada sebab-sebab lain? Hurmm...yang mana satu sebenarnya tujuan aku? Aku perlu fikir semula apa tujuan aku menaip di sini, and then baru aku boleh mula aktif menaip semula. Cuma yang pasti, walaupun aku ada blog tak bermakna aku layak dapat gelaran seorang blogger. Itu aku pasti.


p/s : apa lagi aku mahu?

2 comments: