Friday, July 4, 2014

Diculik atau di bawa lari?

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masih selamatkah persekitaran kita? Baru-baru ni ada dengar khabar seorang kanak-kanak di kawasan aku nyaris-nyaris di bawa lari oleh orang yang tak dikenali. Khabarnya lagi gerakan mengesan kenderaan yang digunakan masih giat dijalankan oleh pihak berkuasa. Khabarnya juga kejadian tu berlaku berhampiran kawasan sekolah. Hurm, apa nak jadi dunia akhir zaman ni?

Di bawah ni ada satu lagi kes. Sudah beberapa hari aku tengok berlegar-legar di alam maya. Nampak macam masih gagal dikesan kedudukan dan status adik ni. Hurm, aku nak bantu tapi dengan cara buat entri berkenaan ni je la yang aku mampu. 


Nak minta tolong semua doakan adik ni selamat. Dah hilang 3 hari termasuk hari ni (1 Julai 2014). Perempuan berumur 20 tahun. Pada asalnya beliau pergi ke Maybank Kuala Krai, selepas itu langsung tak pulang ke rumah. Sangat rapat dengan ahli keluarga. Tak pernah berenggang dengan emaknya. Setakat hari ni info yang diperolehi (trace no tel), adik ni berada di Puchong. Jika mempunyai apa-apa maklumat sila hubungi ahli keluarga beliau.
019-9990113
019-6616156
017-3730151

Itu kandungan mesej yang dipaparkan. Maknanya sudah hampir seminggu adik ni hilang. Jadi bagi sesiapa yang mempunyai maklumat berkaitan silalah hubungi ahli keluarga beliau. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga adik ni dapat dikesan dan berada dalam keadaan yang sihat dan selamat. Amin.




p/s : di culik dan di bawa lari, dua kes yang berbeza. - ada orang kata.

4 comments:

  1. urmm..kes colik ni makin menjadi jadi..scary aje nk kuar sensorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal..sekarang ni kalau nak keluar kena berteman..bahaya keluar sorang2

      Delete
  2. lari rumah pon boleh jadi nih.. :(

    ReplyDelete