Sunday, January 20, 2013

cakap salah, tak cakap serba salah..

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
 
hai bloggers dan readers sekalian, 
sedang apa dan di mana? ;)
 
*****
 
TIGA MINGGU sudah aku tidak menaip di sini, tidak berjalan blog, tidak membalas komen (lebih rasanya)  tapi aku sentiasa skodeng apa yang orang lain tweet. Dalam tempoh tiga minggu ini macam-macam cerita dan isu yang timbul kan. Ada isu tentang amanat yang tertanam sejak tiga puluh tahun lepas, tup tup sekarang timbul pula bila bahang pilihanraya umum semakin panas.

Ada juga isu tentang kalimah Allah yang sampai sekarang pun masih ada lagi yang bertikam lidah tentang isu ni. Masing-masing sibuk nak mempertahankan hujah, tak ketinggalan juga yang tumpang sekaki membahan orang walhal yang membahan tu aku tengok twitcon dia rambut berkarat, baju bungkus nangka tapi itu semua tak jadi masalah bagi aku sebab mulut diorang yang berkata-kata. Cuma satu saja yang aku risau bila bercakap soal agama, takut tersilap kata-kata atau perbuatan boleh jadi FASIK atau lebih teruk lagi SYIRIK. na'uzubillahiminzalik!

erm itu saja yang aku nak taip kali ni, otak aku masih terkial-kial mencari bahan untuk di kongsi di sini. Lain kali bila otak aku dah hilang blurr, aku akan menaip lagi.


Wassalam.


p/s lagi dua hari cukup setahun.*auto*

4 comments:

  1. Entri pertama di tahun baru ;)

    semakin dekat pilihanraya ni..semakin banyak isu yang berbangkit dan tercipta.

    p/s welcome back ^_^

    ReplyDelete
  2. follow cerita politik, pening kepala di buatnya :P hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah memang pening..tu yang tak suka sangat nak follow..lagi best follow citer kucing :P hehe

      Delete
    2. erm tp kalau tak follow terus tak leh juga, slow2 follow :P hehe

      Delete