Wednesday, January 23, 2013

musim mengawan agaknya.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
 
hai bloggers dan readers sekalian, 
sedang apa dan di mana?
 
*****
 
Sejak tiga empat hari lepas tidur malam aku asyik terganggu jer. bukan sebab mimpi-mimpi yang menakutkan atau mengigau perkara-perkara mengarut tapi sebab makhluk Allah yang dalam gambar di bawah ni..huhu
 
 saya comel kan? :P

Sepanjang hidup aku belum pernah lagi aku dengar suara burung hantu ni tapi sejak tiga empat hari lepas aku dapat dengar, agak menakutkan. bunyi suara dia seakan-akan burung helang, nyaring jer bunyinya.

Kalau tak silap aku ada tiga atau empat ekor yang buat bising atas bumbung rumah aku. Aku rasa diorang nak mengawan kot sebab suara diorang tu macam suara tengah berebut sesuatu, macam tengah berlawan untuk berebut habuan. Sampaikan masa anak kucing aku hilang dua hari lepas, aku fikir diorang yang makan tapi aku silap sebab anak kucing aku tu berjalan sampai lupa jalan nak balik rumah *agaknyalah* sebab anak jiran aku jumpa anak kucing tu dekat rumah jiran aku yang lain. 

Kalau ikut kan apa yang aku selalu tengok dalam rancangan national geographic tu macam tu la kalau binatang nak mengawan. Bergaduh bertujuan menunjukkan siapa hebat bagi menarik perhatian si betina dan bagi menunjukkan bahawa aku lebih layak untuk dia betul ke macam tu? 

 Ada masa rasa seronok bila tengok binatang bergaduh berebutkan sesuatu tapi ada masa takut tengok sebab kadang-kadang bila bergaduh tu ada yang sampai luka-luka, berdarah satu badan, kesian pun ada bila tengok macam tu. Agak-agak malam ni diorang bergaduh lagi atau tidak? kena tunggu malam la baru tau jawapannya kan ;)


p/s masih terkial-kial mencari ruang dan waktu untuk berjalan blog dan kembali aktif macam dulu =.=

5 comments:

  1. Replies
    1. saya pun lama dah tak blogwalking...

      Delete
  2. memang comel la burung hantu tu :P hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita bela sekor nanti eh :P

      Delete
    2. ok nanti kita bela seekor..tapi nak yang comel :P hehe

      Delete