Sunday, September 29, 2013

Aku perlu tanggung juga?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Hai. Sambil menunggu pelanggan, aku termenung. Erm termenung memang salah satu hobi aku, hehe. Macam-macam perkara yang muncul dalam benak fikiran. Fikir pasal perangai aku yang kadang-kadang menyesakkan kepala sendiri. Fikir pasal bisnes yang ada masa naik ada masa turun. Fikir pasal cara macam mana nak tambah pendapatan memandangkan kadar kos sara hidup makin lama makin meningkat. Yang paling best, kepala aku berfikir tentang hutang yang bermacam-macam jenis tu. Hutang kereta dan lain-lain. Lepas tu kepala aku terfikir, macam mana dengan hutang negara yang berlambak tu? Hutang isi rumah yang berlambak tu? Adakah ketika di akhirat nanti aku juga akan menanggung azab jika hutang-hutang tu tak terbayar? 

"Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban syahid kecuali jika dia mempunyai hutang (kepada manusia) *Riwayat Muslim*"


p/s : harap ada yang sudi memberi pencerahan. peace ^_^


No comments:

Post a Comment